مولاي متقيان حضرت علي (ع) مي فرمايد))ارزشمندترين مردم كسي است كه با داشتن رفعت و مقام ،فروتني كند و با بزرگواري و ارجمندي ،كوچكي نمايد.))
هفته اول شهريورماه كه مصادف با شهادت شهيدان رجايي و باهنر و به نامه هفته دولت نامگذاري شده است ،همواره بهانه خوبي براي ارائه دستاوردهاو عملكرد مجوعه دولت به مردم بوده است.
دولت به عنوان خدمتگزار مردم وظيفه دارد با اتكاء به سرمايه هاي انساني و ساير منابع در جهت تامين رفاه و امنيت عمومي گام بردارد و تلاش كند تا كشور مسير رشد و تعالي را به پيمايد.
در حقيقت دولت امين مردم و مسؤل برقراري نظم و رفاه و كوشش براي توسعه همه جانبه است.
رجايي و باهنر ،دو شهيد ارزنده و بزرگوار عرصه دولت ،نمونه هاي بارز خادمين امين مردم و مسؤلين وفادار به ملت و دولت هستند كه خالصانه خود و علم و آگاهي خود را وقف مردم نمودند.
همين رفتار و عمل اسلامي و انساني باعث گرديد كه دشمنان انقلاب وجود آن دو را تاب نياورندو طومار عشقشان را در خون بپيچند.
هفته دولت كه همزمان با گراميداشت ياد و خاطره اين دو عزيز گرانقدر مي باشد ،زمان مناسبي براي معرفي عملكرد يكساله دستگاههاي دولتي و مقايسه آن با عملكرد سالهاي گذشته به منظور ارتقاء سطح كيفي و كمي اينگونه فعاليتهاست.

همچنين در اين هفته مجموعه دولت با نگاهي اجمالي به ساز و كارهاي خود به شناسايي راههاي بهينه سازي رفتار سازماني خود مي پردازند و با تعيين مديران و كاركنان نمونه و تقويت انگيزه ها براي كار بهتر بر اساس وجدان كاري بدنه عملكردي خود را تقويت مي كنند.
از سويي ديگر اين هفته تجليل از شهدايي است كه در اوج اقتدار سياسي و اقبال اجتماعي ،صفات بارز انساني خود شامل تواضع ،عشق به مردم و كار و خدمت براي آنان ،پرهيز از فرادستي و نخوت و كسوت خدمتگزاري را از دست ندادند و لحظه لحظه عمر نه چندان طولاني ولي عريض خود را در راه اسلام و انقلاب به زيباترين وجه به كار گرفته و مورد استفاده قرار دادند.
اين هفته مجالي است تا ابعاد زندگي اين شهداي عزيز براي مردم بيشتر شناخته شود و از خدمات آنان تجليل به عمل آيد.به هر حال ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهداي دولت به ويژه شهيدان رجايي و باهنر ،فرا رسيدن هفته دولت را به دولتيان تبريك عرض مي نماييم.
بي شك ترسيم نمايي دقيق از زندگي و دولت شهيدان رجايي و باهنر ،مي تواند الگوي خدمتگزاران مردم باشدتا در زندگي فردي و سياسي خود به آنان ،تاسي نمايند.

ياد داشت وارده

محمد حسن كهدنارويي

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا